When you have acquired roots in Campania

The best part about having an husband from Campania is that whenever we come here I can visit a different, historic and awesome city.

During my last time there I had the opportunity to visit (again, but it’s never enough) Sorrento, part of the Amalfi Coast.

We were guest of the spectacular Hilton Sorrento Palace that has an incredible view on the city and the Vesuvio.

A day, while Dario was working, I went to re-visit Pompei; I came here last time when I was 10 y-o, and obviously I just remembered the excavations, nothing more about the city. And I was so lucky cause I found a very good weather, that, as you probably guessed, is so important for me!

After a long walk and a special pizza (of course!) I spent few times around the centre town, enjoying the hot and the fact that finally I could wear this top I bought on H&M website something like 4 months ago…it’ s so cute, isn’t ?!

SLIDE DOWN FOR THE ITALIAN VERSION ↓

Wearing: Jeans: Primark Top: H&M Sneakers: Fila Bag: Chanel Sunnies: Rayban

Again in Sorrento I just spent time taking photo to the view, I was totally enchanted and I could stop myself…

…until it was dinner time! Only a big fish risotto at The Garden Restaurant could distract me! 🤪

Wearing: Top: Brandy Melville; Shorts: H&M; Jacket: Zara; Necklace: Topshop; Boots: Zara

  ♥

Uno dei vantaggi dell’avere un marito campano è il fatto che tutte le volte che veniamo qui ho la possibilità di visitare una divers città storica e meravigliosa.

L’ultima volta sono stata di nuovo (ma non potrei averne mai abbastanza) a Sorrento, una città della costiera amalfitana.

Eravamo ospiti dell’Hilton Sorrento Palace che, oltre ad essere un hotel super accogliente, gode di una vista incredibile sulla città e sul Vesuvio!

Mentre Dario era via per lavoro, ho pensato bene di fare un salto a Pompei, dato che l’ultima mia visita qui risaliva a quando avevo più o meno dieci anni e chiaramente ricordavo solo gli scavi e nulla della città. Sono stata fortunata perché ho trovato anche un clima e una temperatura bellissimi che, come ormai avrete capito, hanno una forte influenza su di me!

Dopo una lunga passeggiata e una pizza (ovvio!) sono stata un pò in giro per il centro, godendomi anche il fatto che finalmente, dopo ben 4 mesi, ho avuto modo di mettere questo top comprato online su H&M e che stava mettendo radici nell’armadio…non è carinissimo?!

Tornata a Sorrento mi sono messa al balcone a scattare foto al panorama, mi ero incantata tipo automa e non sono riuscita mica a fermarmi…

…fino all’ora di cena! Solo un enorme risotto ai frutti di mare al ristorante The Garden ha potuto distrarmi!

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *